Igen, vége.

2010.07.03. 21:18 Vamos Miklós


Kedves, drága egyetlen barátaim!


Senki, ismétlem senki nem akar nálamnál jobban elkezdeni köcsögbírózni, videobírózni, vakasszisztensezni, bundát kiáltani, hentesekről, bekkelő parasztokról ordítani, ne adj Isten, nác  bunkónémetezni.
De nem tehetem édes egyetlen csodálatos, végletekig szeretett szentnél szentebb barátaim. Mert hiába volt üzbég, vagy mittoménmi a bíró, ehhöz aztán semmi köze nem volt. Ti csodálatos oldalletöltési adatok, akik lelkek vagytok mindannyian, ti tudjátok hogy az én szívem a helyén, és kiért dobog. Négy óra nyolc perckor még egy ötfős, nyeszlett németszurkoló asztaltársoságot akartam Gondolattal, Szóval, Cselekedettel, ebben a sorrendben széjjelvágni fizikai erőfölényem szerfölött illetlen érvényesítésével. És aztán nem tettem.
"Miért is nem tetted, drága Miklós barátunk, aki minden bizonnyal igazából nem is Miklós???"  - (hát rohadtul tényleg nem) - kérdezhetnétek ti. És ha kérdezitek, megmondom. Nos, azért nem, mert nem láttam még tizenegy embert, aki péppé vert németeket akart volna látni. Mert a csodálatos televíziókészülék azt láttatta velem, hogy el lett velünk bánva.
Én nem tudom, kedves csodálni valóan komplex individuum. Megismételhetetlen bűvésztrükkje a természetnek, ó olvasó, hogy te hogy láttad. De én azt láttam, hogy az én évtizedek óta kékfehér gólokra áhítozó szemem azt üvöltötte az agyamnak, hogy bazzé ezek nem tudnak mit kezdeni, mármint a középkezdés utáni második percben éreztem ezt. És lehet hogy te nem, de én igen, mert vigyázó szemem,
kedves, ölelni való ismeretlen kommentelő barátom, engedd már hogy letegezzelek, mert nehéz a szívem, és még egy jósok sör is, meg egypár tűzhányó is rajta ülevészkedik, ami sok ilyen vészterhes időkben ám. Nem tudom, te hogy vagy vele, de én úgy érzem magam, mint akit elhagytak, aztán még jól pofán is kúrtak egy szeneslapáttal. Mert hogy az én gyönge szívem per pillanat ott lüktet a csodálatos Carlos Tévez kezében, aki ma megengedte magának azt a luxust, hogy az ötödik!!!!!! percben lefújtnak tekintse a mérkőzést.
Az én jó barátom, Minority kolléga mondta, hogy ugyan már kedves miklós aki nem berényi, írjunk már egy cikket arról, hogy Maradona most akkor milyen jó arc, vagy milyen nem, én meg asszondtam hogy várjuk meg a fényedelmes vasárnap hajnalt azzal, és mi a halálért lett nekem igazam, amikor az lett. És zarándokolhatok én Lourdesba, vagy akárhová, hogy Uram adj nekünk másik edzőt (Cseh Tamás után). Tényleg olyan nagy kérés lenne egy taktikus, megfontolt arc, aki meg tudna hozni olyan döntéseket, amit egy egyszerű, vidéki, magyar, hozzá nem értő senkiházi meg tud hozni?? Aki föl tudja írni egy rohadt, rohadt papírlapra azt, hogy mondjuk ZANETTI, CAMBIASSO, háténnemtudom.
Kedves drága DNS-műremekek, ti akik vagytok, akiket a kedves szüleitek, vagy a tanárnéni olvasni megtanított, ezért olvashatjátok, nem kiabáltátok ezt kezdettől fogva? Haragszotok ti a németekre? Én, aki plutóniummal összesajtolt brikettel fűtöm a düh négymillió megavattos kemencéjét a németek ellen, én nem tudok haragudni rájuk. Mert nem ők győzték le a legszebbeket, hanem Argentína kapott ki. Csodálatos ember- és labdarugó példányok kis híján tucatja került úgy a pályára, hogy látszólag fogalmuk sem volt arról ami következni fog. Még én is tudtam, hogy ez egy nehéz ellenfél, változtatásra, tökös védelemre van szükség. Egyetlen apró gyermekei édesanyátoknak, barátaim, hát nem lábadt a világ könnyeibe mindennél drágább szemetek, amikor megláttátok, hogy Samuel nincs azon a smaragdba öltöztetett földdarabon, amire per pillanat a világ nagy harmadik szeme odafigyel???
Drága cseppjei a varázslatos életerőnek, hát nem fordult feje tetejére a világ bennetek, amikor észrevettétek, hogy itt bizony a futballtársadalom elitje lett vágómarhaként a vesztőhelyre vezetve. Bekötött szemmel, a valóságtól teljsességgel elszokva?
Ti arany létezvények, akik most minden bizonnyal a mennyeknek különböző alkoholtartalmú könnyeivel vígasztaljátok magatokat, hogy élitek meg, hogy szíveteket bizony négy évre elássák a föld alá rettenetes magányba, hogy aztán majd egy akárki kezdjen el vele bűvészkedni? Szeretném, ha végre hozzáértő kezekbe kerülne a mi egy, halhatatlan lelkünk.

Tudom, hogy ti is szeretnétek, és még annyi mindent. Ne csüggedjetek, hajtsátok egymás sokat bíró vállára fejeteket, és örüljetek annak, hogy egy igazi Albiceleste szurkolót csak négy évente sújtja úgy igazán ki*aszottul az a k*rva sors. 

Addig is, vigyázzatok magatokra meg minden.

199 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vivaargentina.blog.hu/api/trackback/id/tr292127727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

APImásik 2010.07.04. 10:14:18

hmmm... mindenki megmondta. Maradona sarlatán, nem ért hozzá, stb...

csak épp a sok okoska egészen elcsendesedett az elmúlt hetekben, amikor az argentínok egészen idáig meneteltek...
addig senkinek sem hiányzott Cambiasso... legalábbis az indexen nem kereste senki...

most meg ... ehhhh... jön a sok "énmegmondtamokostojás"... pfö.

:)

szép volt Argentína és hajrá Uruguay.:)

retroflexus 2010.07.04. 10:19:57

@HgGina: de utálom, ha valaki ilyen módon odatolja a pofáját fikázni, amikor a többiek szomorkodnak kedvenc csapatuk kiesésén. Szégyelld magad te féreg!
Amúgy nagyon fájt látni, hogy 1:0-nál elment a meccs, nem lehetett mit kezdeni a németekkel. Úgy néz ki, ha ezek a tejfölzabálók megszerzik a vezetést, úgy visszaállnak, hogy az ellenfél nem talál fogást rajtuk. És ilyenkor hiába vannak pl. sokkal jobb játékosok az argentín csapatban, taktikusan védekezve lehet semlegesíteni az embereket. Csapatként meg nem tudtak most mutatni az argentínok. Sajnálom Maradonát, a valaha ért legjobb focistát, hogy ilyen szar élményeket szerzett edzőként.

lcapri 2010.07.04. 10:32:15

@APImásik:
:D egy turot... Maradonat most se fogadta el senki az elmult hetekben, es senki nem esett hasra, hogy egy szar csapatokbol allo szeriaban, 3 ervenytelen gollal, vegulis behuztak a gorogoket, akik kb nem is akartak focizni, meg nigeriat, ami amugy 0-0 lett volna. Tevedes, ha azt hiszed hogy most leborultak az utobbi hetekben Maradona miatt, es igenis sokan kerestek Zanettit meg Chambiassot, tobbek kozt itt a blogon is voltak olyan kommentek szepen amikben sokszor irtak hogy kellenenek, es ez lesz az elso igazi meccs... amugy ezt a szar taktikat sem Maradona rakta ossze, hanem 2 szakerto akiknek a nevet be is mondtak a kozvetites alatt, az egyik aki maradonanak a kezesgolja elott azt a hulye labdat adta. Maradona meg ilyen taktikat se tudott volna kitalalni. Ez az igazsag. Maradona egy ostoba fasz. Szerinted a kokó nem keszitette ki az agyát? Az nem ugy van h drogozok evekig aztan hirtelen mar nem, es akkor olyan leszek mint elotte. Es mar elotte is ostoba ember volt. Maradona egy talizmán, de nem edző, es ez ki is ütközött. Ahogy a cikkek irják ma a vilagon mindenhol: "Joachim Löw beárazta Maradonát!"

reálisan 2010.07.04. 10:34:34

Én az Argentín-Német mecs előtt láttam és hallottam először a tiszteletreméltó kinyilatkoztatást, hogy minden nép és faj egyenlő, el kell itélni minden megkülönböztetést. Vajon lesz ennek hatása? Sajnos kétlem.
Ma reggel olvastam a neten, hogy nyíltan lehet beszélni "Kiválasztott népről". Nem kéne ezt betiltani?

Andriska1972 2010.07.04. 11:00:32

Aki nem argentin fan az elhúzhat az oldalról hosszú tömött sorban!!!
Maradona cipőjét a komplett német labdarúgás nem kötheti meg beckenbauerestül,löwöstől (szándékos kisbetű) sem!Ennyi!
Viva Argentina!Gruppo Anti Németország!

ledo76 2010.07.04. 11:05:18

@genyamagyar: Én nem vagyok argentin szurkoló, de miért is kéne a németeknek szurkolni? Németország a történelem során enyhén szólva többet ártott nekünk mint Argentína. Egyébként miért is cigányok? A spanyol-indián keverék neked cigány? Ülj le egyes...

lcapri 2010.07.04. 11:08:45

@Andriska1972:
Szerintem nem kell itt görbiteni a teret. Te a sajat egereddel kattintsal oda ahova akarsz, de ne osszal utasitasokat, mindenki oda ir ahova akar. Nem kell innen elhuzni. Nemetorszag meg 3-szoros Vilagbajnok, es ha valaki elkezd "nem-megerdemelt"-ezni, az gondoljon Argentina "erdemeire" annak 2 (nem 3) vilagbajnoki simet illetoen...
Es a valasz: senki nem akarja megkotni egy dagadt, drogos zsiros bőrű undorito büdös olasz-argentin taho cipojet. Senki.
Joachim Löw jo edzo. Maradona szar. nem is edzo igazabol.
Löw szinten undorito. Megeszi a taknyát!!
De jo edző, a nemetek meg jobban fociznak mint argentina. pont.

lcapri 2010.07.04. 11:11:30

@ledo76:
Ki a faszt erdekel a tortenelem?
Hat te meg nem lattal olyat h foci kozben valaki vezetei a labdat, passzol, golt lo...stb?
Mert ezek kozul a tevekenysegek kozul egyiknek sincs koze a tortenelemhez.

"Németország a történelem során enyhén szólva többet ártott nekünk mint Argentína"

Te hulye vagy ? ezt a mondatot egy olyan mondat utan raktad be amiben azt kerdezed miert kellene Nemetorszagnak szurkolni.... Olyan orszagot kell a fociban szeretni aki tortenelmileg jo kapcsolatot apol velünk akik kint sem vagyunk a VB-n 30 éve???

Te ülj le, nullás.

MEDVE1978 2010.07.04. 11:20:38

Sajnos ki kell mondani, hogy az argentínok - annak ellenére, hogy a játékosaik egyéniben sokszor jobbak a németeknél - nem nagyon tudtak csapatként fellépni. Az eddigi meccsek közül egy sem erőltette meg őket és ezért látszott, hogy gond lesz.

Ahogy az index is írta, borzasztó egyszerűen játszanak a németek. Folyamatos védekezés, mint egy fal, aztán egy kontra egy gól. Ezt be is mutatták tegnap. Az Inter sajnos ezzel nyert idén Bajnokok Ligája döntőt, mondjuk irónikus módon az ugyanezt játszó Bayern München ellen. A "szép" játékot játszó Barcelona kiesett, az unalmasat játszó Inter nyert.
Ugyanez történik a VB-n. Keményen 10-11 emberrel bekkelő csapatok - csak kontrára játszva - szépnek kikiáltott játékú csapatok ellen, akik szenvednek azon, hogy szétvédekezik őket. Aztán szerencséből egy-egy kontra és már el is dőlt a meccs.

Sajnos azt is ki kell jelenteni, hogy ha nem történik nagyobb földrengés, a németek lesznek a világbajnokok. A spanyolok hasonlóak az argentínokhoz, a meccs előre borítékolható: spanyol szenvedés 10-15 percig, aztán egy kontrából gyors német gól. Utána feltámadó spanyolok ismét, majd megint egy kontra egy gól.

Az egyetlen fegyver a németek ellen egy ugyanolyan fos bekkelő csapat, ami csak kontrára játszik, mint ők. Ezt a német csapatot nem lehet szép játékkal megverni, csak állandó védekezéssel.

ledo76 2010.07.04. 11:23:51

@lcapri: Nem veled beszélgettem, és nem én hoztam föl, hogy kinek kellene szurkolni, pusztán azért, mert egy kultúrkörbe tartozunk (ami részben hülyeség). Segítek: genyamagyar volt. Ergo nem én kevertem a fociba a politikát és a fajelméletet. Legközelebb olvasd el azt is amire válaszoltam...

Player 1 2010.07.04. 11:35:33

@retroflexus: Nem álltak vissza védekezni.Nyilván, ha Argentínánál van a labda, nem mennek előre, de amint megszerzik, megy a kontra.Nem tudom, te mit néztél, de néha megmosolyogtatnak az ilyen kommentek.

Player 1 2010.07.04. 11:37:54

@Andriska1972: Nem vetted észre, hogy az Argentína-fanok is szidják Maradonát.Játékosként jó volt, de nem edzőként.Szép kis ellendrukker lettél.

Player 1 2010.07.04. 11:40:44

@MEDVE1978: Miért lennének jobbak?Ezen a meccsen egyikük sem volt jobb.Ki jobb a középpályán Schweinsteigernél az Argentín csapatban?Lahm-nál ki?Mindenki jobb volt ezen a meccsen a németek közül, mint az argentínok.

Player 1 2010.07.04. 11:43:51

@MEDVE1978: Amúgy, tudod, hogy a szánalmas hazugságaiddal magadat is leégeted?Még a poszt írójának is be kellett látnia, hogy ezen a vb-n a németek játsszák a focit, pedig 1 héttel ezelőtt ''bekkelő favágóalakulat'' volt a német csapat.A spanyoloknak meg Paraguay lehet esetleg partner.Minden 2. meccsen Paraguay nyerne ellenük, most így jött ki nekik a lépés, a németek ellen viszont nincs esélyük.

baba jaga 2010.07.04. 12:14:00

soha nem szerettem a németeket,a német focit,maradona ezt is elérte,hogy mégis nekik szurkoljak.
edzőként,emberként minősíthetetlen.
messit végtelenül sajnálom,többre hivatott,de róla még úgyis hallunk eleget.
maradona meg elsétálhat a bús p§csába!

MEDVE1978 2010.07.04. 12:20:34

@Player 1:
Az, hogy ezen a VB-n a németek játszák a focit még viccnek is rossz.
A németek védekeznek, aztán rúgnak egy gólt. Annyival jobbak talán, mint eddig, hogy nem egyet lőnek, hanem négyet.

Az argentínoknál sokkal nagyobb tehetségek és már bevált játékosok vannak: Messi, Tevez. A németeknél Bayern a csapat fele.
A németek modern focit játszanak, ahogy mondtam, olyat mint az Inter. Nekem ez nem tetszik, mert inkább a technikás szép focit szeretem (ha nem is olyan ineffektív, bohóc stílusban előadva, mint az afrikaiak csinálják).

csillagkutya seven 2010.07.04. 12:40:13

én, szintén anti argentinista vagyok, de ők tettek is ezért az évek során a fetrengős, színészkedős focijukkal! nekem mindig ez marad meg belőlük, vajon miért?
a németek sem kedvenceim, de nagy örömöt hoztak nekem, mert haza küldték ezt a pöffeteget és csapatát!
azért remélem a németek most már behúzzák a féket, mert a spanyolokat várom a döntőbe!

Csetmenszky 2010.07.04. 12:44:26

Pfú fiúk, tegnap egész nap dolgoztam. De szerencsére ráakadtam erre a blogra. Nem tudjátok mennyi lett a tegnapi argentin meccs vége?...

túrógombóc 2010.07.04. 12:55:36

Argentínában imádják Maradonát,ha ez a válogatottnak nem is tesz jót.Senki nem mondhat rá rosszat,ez talán most változni fog.A meccs megvolt,az eredmény magáért beszél.Ha lesz jó edző,talán legközelebb más lesz az eredmény.
A sporthoz a politikának és a fajelméletnek semmi köze nem szabadna,hogy legyen,magyar oldalakon kívül én nem is igen találkozom vele.Ha ti igen,akkor elnézést!
Icapri,most akkor van "ekezet",vagy nincs azon a gépen?
egyébként meg:Hup Oranje Hup!

gpetersz 2010.07.04. 12:59:10

Te egy fasz vagy. A németek verték el a cigányokat, nem pedig azok kaptak ki. Ennyi.

túrógombóc 2010.07.04. 13:02:31

A német szurkolók egyébként láthatóan elégedettek ezzel az "unalmas védekezős kontragólos"focival,győzött a csapatuk és pont leszarják,milyen taktikával.Bajnokok akarnak lenni,nem számít,mi az ára,esetleg egy unalmas 4-0 Argentína ellen...

El Emigrante 2010.07.04. 13:21:06

@betaberta:
Ne szaladjon el veled a ló:) Elhiszem, hogy megbántottalak, de azért elég lesz.

Van egy ilyen szabály, hogy csak az használhat többes számot aki meghatározott számú közös dologgal rendelkezik az adott országgal?:D Ha például a gyerekeim élnek ott és több mint 3-szor voltam, akkor használhatom, de ha csak a testvérem és csak 2-ször voltam, akkor nem?:) Vicces...

Az égvilágon semmit nem jelent a többesszám, szerintem azt jelképezi (inkább erősíti), hogy igenis együttérzek a csapattal, bajban, győzelemben. De igaziból azt nem értem miért fáj ez neked? Ahogy mondtam, ha nagyon szúrja a szemedet, akkor inkább tiplizz, mert szurkolói blogban _előfordulhat_, hogy sokan fognak királyi többesben beszélni:)

Ezért gondolom, hogy beszólni jöttél.
(ajánlom a többi szurkolói blogot, ugyanez a helyzet ott is, hajrá!)

El Emigrante 2010.07.04. 13:31:08

@MEDVE1978:
Azért nem mondanám, hogy a spanyoloknak nincs esélyük. Nekik ugyanis van védelmük, ellentétben velü-... az argentínokkal. Ilyenformán nem lesz elég gólonként egy helyzetet kidolgozniuk, és azért szerintem a labdát sem tudják olyan tökéletesen eldugni mint a spanyolok. Ha az első gólt a németek kapják, akkor bizony támadniuk kell és így szerintem meg lehet fogni őket.

És még a bronzmeccsen is ki'opnak Uruguay-tól:)

Rat Racer 2000 2010.07.04. 13:32:07

Nem tudom, hogy az itt kommentelők milyen meccset néztek tegnap, de én egy igen látványos, végig német mezőnyfölényt mutató gálamérkőzést. Itt az argentinok semmit nem tudtak felmutatni, ami arra utalt volna, hogy tudnak focizni, főleg az előzetes nagy pofához képest. Érzelmi okokból persze érthető az anyázás, hogy a németek milyen szarok, meg szerencse, csalás, miegymás... Ez eléggé éretlen hozzáállás. Holland drukkerként mondom, teljesen függetlenül, hogy a németek jól játszottak, közel az ideális focihoz, még akkor is, ha a kiskedvenc csapatotokat verte ki. Ha a döntőben a hollandok ugyanígy kapnának ki tőlük, én nem állnék neki picsogni, hogy a csapaton kívül ki és mi mindenki tehet a vereségről.

smartdrive 2010.07.04. 13:50:01

@Cold Heart: pld. az Aranycsapat tipikusan nem volt tornacsapat

egy barátságos meccs, mint "az Évszázad Mérkőzése", lol

Player 1 2010.07.04. 13:54:37

@MEDVE1978: Argentínánál meg Barca a csapat fele.Ha otthon játszanának, talán el is érnének valamit.Egy kezdőnyi már kijönne a hazai sztráocskákból, nem?Aki pedig azt mondja, hogy a németek védekeznek, és rúgnak párat, az elég vicces.Az első góljukig mindenképpen támadnak, aztán, mint mindenki, visszább jönnek, és rúgnak még 3-at kontrákból.A 4-0 az 4-0, emberek. :)

karikaV43 2010.07.04. 13:56:26

@retroflexus: bocs, de mitől a valaha élt legjobb focista,láttam játszani a 82,86,90-es vb-n a 86-oson jó volt,bár a döntőben nulla,klub szinten annyit tud felmutatni mint détári,azért pelé,puskás,di stefano,ronaldo(nem a buzi c),ronaldinho,gerd müller vagy beckenbauer esetleg cruyff tudta annyit mint a diego,de inkább sokkal többet a pályán és azon kívül is.Ebből a kerteből csak erre futotta ez szerintem szégyen.

Player 1 2010.07.04. 13:58:49

Ilyenek a magyarok..Ha kikap pl. Argentína Németország ellen, egyből vérbeli német-ellendrukkerek lesznek.Nem baj.Kikaptak.Nem kicsit, nagyon!:)

karikaV43 2010.07.04. 14:10:24

@MEDVE1978: hát az inter egy idény alatt lő ennyi gólt,a bayern meg bl döntőzött messi meg a tv-ben nézte(hozzá tenném 20éve barca szurkoló vagyok a Czibor Zoli bá miatt),a németek mindig támadnak,ha náluk a labda,argentinán már elejétől látszott,hogy gáz van,de birói segítséggel eddig jutottak,sajnos mint a barca játékát a spanyolokét is lehet hatástalanítani,az inter bíróval,paraguay jó játékkal tette,de az utóbbi csak 70 percig bírta szuflával utána jöttek a spanyolok és nyertek.Messit sajnálom mert írto szerény srác,tevez viszont nagy képű pedig,elég halovány a tudás,a unitedben csak pados volt

szcsongor 2010.07.04. 14:13:29

@gpetersz: lecigányozod a túlnyomórészt európai (spanyol, olasz) származású argentinokat, gratulálok... nézz már rá Messire, Tevezre vagy akármelyik játékosra baszki, aztán döntsd el mennyire "cigányok"

garizim 2010.07.04. 14:30:59

Nem tudom, ki írta, hogy a németeket senki sem utálja. Ez tévedés. Számomra az első és utolsó rokonszenves német csapat a '90-es volt. Most már csak azért szurkolok, nehogy vb-t nyerjenek, hogy ki más nyeri, az mindegy. Igaz, van egy dél-amerikai, de szerintem Uruguay teljesen esélytelen. Ennek ellenére leginkább velük rokonszenvezek.
Egy jó cikk: www.nemzetisport.hu/foci_vb_2010/tiz-ok-ami-argentina-vesztet-jelentette-2035615/

ledo76 2010.07.04. 14:31:45

@szcsongor: Így van, ráadásul akik sötétebb bőrüek azok ereiben indián vér folyik akiknek végképp semmi közük a cigányokhoz. Egyébként a német válogatotban szereplő két töröknek és a ghánai srácnak több köze van hozzájuk, de jóérzésű ember őket sem cigányozza.

garizim 2010.07.04. 15:14:09

Még egy cikk: www.origo.hu/foci-vb-2010/20100704-a-francba-kivanjak-maradonat-a-drukkerek.html
Nem alázásból hozom a cikkeket.
Szerintem a megoldás Maradona azonnali eltávolítása. Nem is értem, miért nem mondott le. Dunga azonnal lemondott, pedig a braziloknak, legalábbis az egyenlítő gólig volt esélyük. Remélem kinevezik Argentínában mondjuk a cikkben említett Bianchit.

deltaTheEnd 2010.07.04. 17:14:28

@HgGina: " Szar csapat, hasonló szurkolók."

Anyád a szar, azzal beszéljél így.

Tegnap hihetetlenül szomorú voltam. Meglett férfi létemre majdnem én is sírtam. Utolsó perceket nézni se tudtam, csak bámultam magam elé.
Rohadt érzés ez. És 4 évet kell várni mire újra nekifuthatnánk :S.

TÉny hogy Diego nem a világ legjobb edzője, de én szerettem. Talán ha nagyobb beleszólást enged a taktikában jártas segédeknek, esetleg megengedi nekik hogy ők meccseljenek akkor jobban jártunk volna.
50. perc környékén már ordított a csapat a cseréért,de kétszer is csak gól után cseréltünk ez hiba volt. Kis taktikai átrendezés is hasznos lett volna.
De ettől függetlenül állítom, hogy bármelyik válogatott ellen szerez vezetést Németország azt ugyanígy földbe döngöli! Ez teljesen biztos. Ők lőtték az elsőt így nyertek is. Számomra ez ennyire egyszerű.

Nem kell pálcát törni Messi és a többiek felett sem, legfeljebb az öregeket végleg el kell felejteni. Állítom hogy a következő vb-n a mostani hátsó alakzatból senki nem lesz ott. Kapus ugye sose szokott két vb-t megérni, Heinze, Demichelis,Samuel,Burdisso,Clemente Rodriguez, Jonas de rajtuk kivűl Maxi, Verón, Cambiasso, Zanetti, Palermo, Lucho GOnzalez, D. Milito mind kuka. És csak azokat írtam akik koruk miatt nem lehetnek ott mégegy vb-n. Potenciál alapján még 5 ember.

Ebből is látható, hogy ideje elkezdeni a jövő csapatát építeni.
Mindenesetre Vamos Albiceleste, 4 év múlva Messivel kénytelenek lesznek vb-t nyerni :D

Varjúdombi mesék 2010.07.04. 17:19:16

@14Gus88: Azért rasszistaként-mert gondolom nem véletlen a nevedben szereplő 14/88- elég szar dolog lehet Chelskij-fannak lenni.Egy olyan csapat,ahol orosz multimilliárdos a tulaj és nem kevés fekete focizik benne(s emellett köztudottan sok a szélsőjobbos,anglomán szurkolójuk).Amikor gólt lő Drogba,örülsz vagy utálod,mert feka?
Kicsit unalmas,hogy minden blogra beírkálod a német válogatott nemnémetségét.Mint Chelsea és angol fan,ilyen erővel mit keres az angoloknál Heskey,Cole,Johnson,James,Defoe?Mit keres az argentin és a többi dél-amerikai,az USA válogatottjában fekete és fehér,mikor azon a földrészen indiánok élnek?Ja,hogy ha száz éve ott él az okés,de ha a török szülők gyereke születése óta Berlinben él(vagy az egyik szülője német,a másik ghánai) az már gáz?Ilyen logika mentén ne focizzanak csak kecsuák Chilében,guaranik paraguayban és ne focizzanak jászok,kunok Magyarország válogatottjában.Vajon mit keresett Purczerd(Puskás)a spanyol válogatottban?Vagy miért ilyen a magyar férfi kézilabdacsapat: http://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_férfi_kézilabda-válogatott#Jelenlegi_keret ?Zavar-e,hogy a '20-as évek magyar válogatott tagjai:Schlosser,Orth,Braun,Fogl,Schaeffer,Guttmann,
Obitz,Opata,Eisenhoffer,Hirzer,Hungler,Blum,Zloch,Rumbold?
Mennyi generáció után,hány éves Németországi tartózkodás után és milyen szülői aránnyal engeded meg,hogy valaki önként német válogatott legyen?
De hogy meg is magyarázzam:-Aogo:Német és nigériai szülő gyereke,Karlsruhéban született,német ifiválogatott,megkereste a nigériai nagyválogatott is,de ő a németet választotta
-Boateng ghánai apa,német anya gyereke:nmémet válogatottságot választotta,Berlinben született.
-Tasci:németországi török szülők gyermeke,ő is a német válogatottat választotta
-Khedira:stuttgarti születésű,tunéziai apa és német anya gyermeke
-Marin:2 éves kora óta Németországban él,boszniai szülőktől,2010-ben kijelentette,mivel nem kapott soha meghívót a bosnyák válogatottól,ezért érthetően elfogadja a német meghívót
-Trochowski:Lengyelország azon területéről származik családja,ami egykor a Porosz Birodalom része volt,így a család 5 éves korában áttelepült Németországba azon az alapon,hogy egykor német állampolgárok voltak.anyja írt levelet a Lengyel válogatottnak,hogy tehetséges,vegyék be,de azok válaszra sem méltatták,így lett német válogatott.
-Cacau:Brazíliában született,18 éves kora óta(11 éve) Németo.ban él.Brazil válogatottba sose hívták.
-Gómez:Németországban született német anya,spanyol apa.
-Klose:Lengyelországban született német apa és lengyel anyátl.9 éves korától él Németo.ban,mmert megkapták ők is a család egykori német származására az állampolgárságot.Lengyel válogatottba hívták,de ő a németet választotta
-Podolski:Lengyelországban született,2 éves kora óta Németországban él.Apja Lengyelországi német,Podolski a német válogatottat választotta,mert a lengyel nem törődött vele-nyilatkozta-,apja családja szintén német birodalmi állampolgárok voltak,otthon sziléziai németet beszélték
-Özil:török származású szülők Németben született gyereke(csakúgy mint Mehmed Scholl vagy a Cobra14-es rendőr),felesége német,akinek testvére a Sarah Connor nevű énekesnő
Nos melyiknek tiltanád meg,hogy a német válogatottban focizzon?
Elnézést mindenkitől a hosszú írásért,csak unalmas folyton,ezt olvasni,hogy nemnémetek,miközben ha szőkék fociznának benne ez a sok barom,most nácizná őket.

robot_ 2010.07.04. 17:39:10

@Varjúdombi mesék:
+100

Egyreszt mar magam is leirtam sok helyre csak kisse rovidebben, masreszt nagyon is egyetertek vele.
Kis kiegeszites:
En elmultam 35 eves, es emlekszem hogy regen, meg az Internet elotti idokben pont az volt a baja mindenkinek a nemetekkel, (ahogy akkor mondtak: Friccekkel) hogy csak hofeher, szoke bajszos alakok jatszottak benne, es rohadt sokszor le is naciztak oket.
Most itt van, ok is olyanok mar regen mint masok, jatszanak naluk is mas genetikai jellemzokkel biro jatekosok, es akkor most meg ez a baj.
Legyunk oszintek: Akik a nemeteket ezzel a "nem nemet", meg "internationalelf", meg "vilagvalogatott" szoveggel illetik, azok leginkabb a kinjukban falat kaparó nyomorultakra emlekeztetnek, akik valamit mindenkepp akarnak mondani ahelyett, hogy "A nemet most a vilag legjobb valogatottja, a legegysegesebb csapat a Földön". Pedig csak ennyit kellene mondani, es mar nem is lenne olyan nagy az égés. Sztem Argentina sem szar csapat, es nem hiszem h a Nemeteken kivul mas kepes lett volna ilyen aranyu gyozelmet aratni felettuk, mert eleve nem lett volna más képes kihuzni az argentinok ellen gol nelkul. Nemetorszag most a vilag legjobb focicsapata es kesz.

karikaV43 2010.07.04. 17:49:02

@Varjúdombi mesék: savanyú a szőlő,nem elég hogy a "gépfoci" válogatott nyer még jól is játszik és sok gólt lő,csipi az elvtársak szemét.Mindig a braziloknak szoktam szurkolni,most eleve a spanyolok voltak szimpibbek,de a vb előtt úgy döntöttem meg várom az első kört és aki jól játszik annak szurkolok,hát a németek voltak az egyedüli csapat amelyikre rá lehetett fogni,hogy focizik. A többi csapat alibizett,meg téblábolt a brazilok bekkeltek,az argentinok szenvedtek,meg nyomta őket a fifa,afrika csalódás,spanyolok dettó,portugál,angol,olasz teljes csőd és szlovákia volt a legnagyobb pozitív meglepetés,ha bátrabbak elküldhették volna haza a színész sajt zabáló válogatottat fapapucsba,mert az is szánalom,hogy ilyen játékkal mi faszt keresnek a 4 között,tehát ezen a vb-n ha tetszik ha nem a németek játszák a focit és eddig két előzetesen favorit csapatot szórtak meg csúnyán,,mielőtt bárki jönne az angolok góljával,azzal együtt is simán kiestek volna,a 3-ik gól szabadrúgás kontrából lett nem kitámadásból a 4-iknél meg az a szitu mintha 3-1 lenne,jók a fritzek csak így tovább...

stars7726 2010.07.04. 18:08:14

@reálisan: téged kéne betiltani.de örökre.

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2010.07.04. 18:14:50

Azt mondani erre a német válogatottra, hogy csak bekkel, nem más, mint rossz beidegződés. Nem bekkelnek, vagy nem úgy, ahogy ez a szó klasszikus értelmében használatos, ugyanis nem az van hogy behúzódnak és csak kontra van, hanem az, hogy mikor náluk a labda, akkor mindenki megy támadni, mikor az ellenfélnél, akkor a csatár is fut védekezni. Lehet mondani hogy ez egy eyszerű taktika, ami igaz, csak ne felejtsük el, ehhez minimum másfélszer annyit kell futni, mitn az ellenfél, és alázatosan dolgozni kell a csapatért. Látszott is, hogy míg az argentín támadók tessék lássék mentek hátrébb, ha elvesztették a labdát, addig Podolski és Klose nem egy és nem két labdát szerzett a saját térfelén.

EMU 2010.07.04. 18:27:20

Németország érzéstelenítés nélkül megműtötte Argentínát. Négyszer. A fák nem nőnek az égig. Maradona akárhányszor kínálhatja fel nemi szervét kulináris örömökhöz újságírók számára, attól még egy agyatlan faparaszt marad, akinek annyi az érdeme, hogy zseniálisan futballozott 20 évvel ezelőtt. Ma meg már máma van ma már. Ilyen gyenge képességű edző a magyar mezőnyben sincs. Argentínának ahogy elkezdődött a VB, két perc alatt vége is lett. Ahogy nem a férfibókokon és férficsókokon múlott, hogy mit tud ez a csapat labdarúgó-együttesként, indulhattak is haza. És ez egyedül a bohócon múlt. Ha csak századrészt annyi talentum került volna a fejébe is, mint a bal lábába, akkor eleve nem egy ilyen csapattal lett volna ott a vébén. Messit meg alig várom, hogy újra varázsoljon a Recreativo Huelva meg a Tenerife ellen, azokon mindig szokott, máshol azt úgysem nagyon látni.

deltaTheEnd 2010.07.04. 19:11:57

@EMU:
Messi 4et rugott az Arsenal elleni negyeddöntőben, El Classicokat a világ vitathatanul legnagyobb évente rendezett meccseit nyeri meg a csapata számára. Mit kéne még bizonyítania?
Aki szerint csak kis csapatok ellen hatékony az vak és hülye és nem ért a focihoz. Ennyi.

Csakhogy Messi nem egyenlő a csapattal, azt 11 ember kellene hogy alkossa, és nem árt még csapategység valamint egy jó edző, jó taktika.

Messi a világ jelenlegi legjobb játékosa. Lehet hogy nem a legeredményesebb (idén trófeákat tekintve), de a legjobb ez teljesen bizonyos.

EMU 2010.07.04. 19:18:36

@deltaTheEnd: Hogyne, Messi már űrfoci, tudom, volt az újságban is. Arsenaltól kapott 3 gólpasszt ziccerben. De elég lett volna az is, ha ott csak kettőt lő, és mondjuk egyet az Inter ellen is képes, vagy mondjuk a válogatottban akkor, amikor úgy állt, hogy talán a vébére sem jutnak ki az argentinok. Mindenesetre ha Messi varázslatot akarnám látni, ezt a kész istent, ezt a galaxisfutballistát, ezt az űrbálványt, azért nem kockáztatnék és Malaga ellen nézném meg, hátha éppen akkor újra, sokadszorra káprázatba ejti a világot ez az intézmény, aki nem is dnsből áll, hanem kozmikus fényből, igen.

patkányarcúáginéni 2010.07.04. 19:24:16

Dárdai:" ... én nem tudom, ezek mit szedtek be, mit esznek vagy mit isznak, de rendkívül fitten futottak ki a pályára úgy az angolok, mint az argentínok ellen..." .Azért elgondolkodtató, hogy ezt a németországban focizó, a csapat (amúgy nem túl klasszis) játékosait és a helyet jól ismerő szakmabéli mondja...azért egy doppingvizsgálat nem ártana.
Nincsenek csodák, de ne legyen igazam...

Varjúdombi mesék 2010.07.04. 19:28:48

Mondjuk az sokat elmond az argentin válogatottról,hogy a selejtezőkön megelőzte Chile,Paraguay (és Brazília).Szereplése a selejtezőkön,vendégként:Chile-Arg:1:0,Bolívia-Arg:6:1,Kolumbia-Arg:2:1,Brazília-Arg:3:1,Paraguay-Arg:1:0,Venezuela-Arg:0:2,Uru-Arg:0:1,Ecuador-Arg:2:0,Peru-Arg1:1. Tehát a kilenc idegenbeli meccsből megnyert kettőt,egy döntetlen és hat vereség.Az összes vereségét idegenben szerezték.Gólkülönbség:23:20!!!Az őt megelőző Chile és Paraguay egyaránt 10-3-5 a győz-dönt-ver-je ,míg Argentinának 8-4-6!Ez alapján nem értem miért gondolták úgy sokan a médiában,hogy favoritok.Idegenbeli zakó Ecuadortól,Bolíviától,Kolumbiától, Paraguaytól,Chilétől.Kezdem osztani azt a véleményt,hogy jó ez a csapat,csak szar az edző.Hiszen már a selejtezőkön is vergődtek egy ilyen kerettel.Hogy miért nem zavarták el,rejtély,talán mert "nemzeti kincs" vagy mert még nagyobb törés lett volna a bénázó cspatnál egy edzőcsere.Mindenesetre az sem igaz,hogy 100-ból 99-szer nyertek volna az argentnok,hiszen pár hónapja,egy 1:0-ra nyertek egy edzőmeccsen és 4 éve is hasonló kerettel bukták el tizenegyesekkel a továbbjutást.Maradona jó játékos volt,de az edzőséghez több kell a lelkesítő hátbaveregetéseken kívűl.Arról nem beszélve,hogy a görögök és dél-koreaiak lefocizása még nem kellő alap az elbizakodottságra.Az,meg hogy mit csinált a cseréikig,mint taktikus.70-edik percig (2:0)az elvileg 4-3-3-al felálló csapatból leviszi a hátvéd Otamendit és bevisz egy középpályást(Pastore),így lesz 3-4-3.Ez még oké,mert a közhely szerint,ha gólt akarsz lőni,cserélj be középpályást,mert az szerez labdát,az játsza meg a csatárt,hiába van 3 csatár,ha nem kapnak zsugát.De hogy miután kapott három percre rá egy újabb gólt(3:0) levisz egy középpályást (amit az előbb ugye bővített eggyel)(Di Mariát) és bevisz egy csatárt(Agüero) és így elvileg 3-3-4-et játszik ez érthetetlen,mint ahogy az is,miért nem cserélt a szünetben,miért nem változtatott a felálláson,miért hagyta a pályán Messit,miért játszatta a kb 3 csatáros rendszerben baloldali csatárként.Miért nem játszott Veron és miért nem vitte ki Zanettit,Cambiassót,míg a 40 éves Palermot meg jópofiságból kivitte.Miért dimenzionálták túl Messit-aki sikereit a Barcával a háta mögött szerezte,neki "írt" poszttal,olyan bajnokságban,ahol van a Barca bajnoki címére veszélyt jelentő kb 4 csapat(Real,Val,Atl,Sev).Szóval ilyen edzővel szerintem nem a világbajnoki cím legyen a mérce,hanem a Dél-amerikai csoportkör legalább 2.hely megszerzése.

EMU 2010.07.04. 19:40:00

@csef: Nem csoda, hogy Dárdai nem tudja. Ki az?

Varjúdombi mesék 2010.07.04. 19:43:15

@csef: Hát igen,a mi Pali fiúnk felett is eljárt az idő.Közel 40 éves és másodosztályba úgy esett ki a csapata,ahogy itthon a Haladás szokott kétévente.Angliát meg nem kell túlértékelni.100 éve abból él meg,hogy ők találták ki a focit,meg egyszer jól lejtett a hazai pálya 66-ban.Azóta minden világversenyen szopóágra rakja valamilyen Horvátország-Szenegál-szerű csapat.Már ha kijutnak.Utána pedig értetlenkednek városszétverés közepette,hogy :De hát a Premier League-ben olyan jól focizunk,mi lehetett a baj?talán hogy nincs kapusunk,védelmünk,potyagólt kapunk és még USA/Ukrajna/Szváziföld is jobban játszik már,már mások is űzik ezt a sportot ,nem úgy mint 1860-ban8csakúgy mint a krikettet a pakik,indiaiak),mi meg a játszhat-e együtt Lampard-Gerrard ,mi lesz Beckham nélkül,milyen színű mezbe nyomjuk kérdéskörön ragadunk le,miközben a beíveléseket sorra kifejelik ezek a szlovének,algírek,aztán csodálkozunk,ha két kontra után egy labdarúgást nem erőből kick&run szerint játszó csapat megríkatja a Futball Atyjait.Az angolok maradjanak a rókavadászatnál a kétcsapbólkézmosásnál,a hogyan igyunk egyóránátteátnál és a bebaszvahuligánkodás majd hasbaszuratásnál,ott még nem nyomták le őket a szemtelen gyarmatlakók meg kontinensiek.

EMU 2010.07.04. 19:46:42

@Varjúdombi mesék: Úristen, te levetted volna a Messit? Ember vagy te? Semmit nem értesz a focihoz. Ha a 65. perc tájékán rá tud fordulni 45 méterre a kaputól a három botlábú német között, és rátűzi az ő lábával, ami egész egyszerűen páratlan és feldolgozhatatlan egy halandó ember számára, és mondjuk a labda elmegy a kapuig, ott meg még be is akad, akkor teljesen más lehetett volna a meccs. Nem volt szerencséje, ennyi, mert amúgy az űrfutballja ellen láthatóan nem tudnak felkészülni sem a csapatok, mit nem lehet ezen észrevenni. Tudnod kell, hogy pillanatnyilag az univerzum legjobb futballistája, de versenytáncban és step-aerobikban is az első háromban van.

karikaV43 2010.07.04. 19:48:29

@csef: baromi sok dopping vizsgálat volt már a vb-n eddig is szerencsére mind negatív eredménnyel,biztos nézték a fritzeket is

EMU 2010.07.04. 19:51:03

Sztem is inkább az van, hogy a mi Palink számára felfoghatatlan a kiemelkedő futómennyiség labdabiztonsággal történő kombinálása. Az egy másik sportág, mint amit Pali űz.

Chiro2 2010.07.04. 21:34:48

Amikor a spanyolok a csiszolt gyémántokat - Puskást, Di Stefanot vagy Evaristot - spanyolosították a 60-as években, az pofátlanság volt. De amit a németek csinálnak, az teljesen más tészta. A németek tanítják ezeket a srácokat focizni, ők a német focikultúra szülöttei, a másik Boatengnek van sokkal kevesebb joga Ghánában focizni, mint a tesójának itt. Meg egyébként is, kik ezek? Hallottunk róluk valaha? Nem a német foci változik, hanem Németország. A berlini utcák is tele vannak özilekkel, kehdirákkal stb., Németország a népek olvasztótégelyévé vált, ez egy igazi német válogatott, Özil vagy Boateng nem Janics vagy Puljezevics, akik világklasszis élsportolóként lettek magyarrá.

mirrmurrkandúr 2010.07.05. 00:32:40

Nem kell dühöngeni. Egyrészt az nem igaz, hogy csak Cacau a külföldi származású, Klose és Podolski lengyelek, úgy ahogy mondjuk Erdélyben, vagy a felvidéken magyarok is élnek, ők Németországban élő lengyelek. Ennyire egyszerúen, ráadásul, mint megtudtam otthon, és egymás közt is lengyelül beszélnek. Özil (nagyon nagy kedvencem!) török, Teljesen török és semmi köze genetikailag a német néphez. Soroljam tovább? De könyörgöm, ez baj???

Én soha nem szurkoltam a németeknek, tényleg soha! Mindig Brazília, Portugália, Argentína és természetesen Olaszország és Spanyolország...
De ez a német válogatott nagyon jó... tényleg nagyon jó, nem csak gőzhenger, hanem focizni is tudnak, méghozzá nem akárhogyan... igen Özil meg Klose és Müller nem Luis Fabiano, meg Robinho, netán Maicon, nincs meg az a játékosság, az a tudás, de szeretik egymást és küzdenek egymásért a végsőkig... főleg ezek a gyerekek, akik még lehet, hogy egy sört sem kaphatnak Németországban, nézzétek meg hogyan játszanak... igen a csapat fele kábé nem német... na és??? De szerethető csapat... és lehet, hogy világbajnokok lesznek... megérdemelnék. Ha Spanyolországot megverik, semmi akadályát nem érzem, hogy nekik drukkoljak... életemben először...

deltaTheEnd 2010.07.05. 00:42:25

@EMU: Hiába a pikírt hangnem nem tudsz megcáfolni. Hogy hol volt az inter elleni gól? Miért mi ő hogy minden meccset el kéne döntenie? Bőven elég hogy van mikor nem megy a csapatnak és ő megnyeri a meccset mégis. Van mikor a csapatnak is megy és Messinek is. És igen van mikor Messinek se megy. De nem tudsz még egy focistát mondani aki olyan sok és olyan fontos gólokat lőtt mint ő. A csapatjátékban való részvételét meg se említve. Az ellenfél is nyilván minden alkalommal külön készül rá, és sokszoros erőket köt le ezáltal.

És csak hogy felfogd, mert látom nem éretted pedig direkt kiemeltem: nem ő érte el idén a legtöbb trófeát, ez csak azt jelenti, hogy a csapatok, melyekben játszott(és melynek ő is tagja), nem voltak a legjobbak(vagy nem voltak szerencsések), de attól még nincs nála jobb játékos a Földön.

Senkifia 2010.07.05. 01:19:26

@flimo13: figyeled,milyen nevetséges dolgokat mondasz? ez egy vb. olyan, amilyen, de vb. Megelőzte egy selejtező,kijutottak,akik kijutottak. A Nationalelf meg a négy között van,úgy,hogy nem egy,hanem KETTŐ darab, nála sokkal magasabbra taksált csapatot nem megvert,hanem kivégzett. És a spanyolok, ahogy a paraguay-i meccset elnéztük,isten tudja, de ha nem találnak ki valamit, akkor ez a kis csóró "labdaszedő"Müller(ahogy maradonátok nevezte), meg Klose, meg Schweinsteiger,meg a többiek, a szart is kiverik belőlük:)
Nevetséges amit mondasz . Mert szar,nem szar,gyenge ellenfél,vagy sem, kiestek olaszok,franciák BRAZILOK,angolok....egyik nagyobb név mint a másik. A Nationalelf meg a legjobb négy között. és valószínűleg döntőt is játszik. Ha meg nem, akkor bronzérmes lesz. A te argentinádat meg szarráverték, akárhonnan nézzük :)
Szóval lehet,hogy szar csapat a német, de a többiek még szarabbak voltak:) Persze ez nem így van. Taktikailag verték szarrá angliát is, meg Argentinát is. Már az ausztrál meccsen is csillogtak kissé.de ott persze lehetett mondani,hogy ja csak az ausztrálok voltak. Aztán ja csak az angolok. Majd a ja csak VB esélyesnek titulált argentinek. És ez a Nationalelf,aki szar volt, mer csak a gyenge ellenfelek miatt jutott tovább ? :) viccelsz,ugye?

Senkifia 2010.07.05. 01:22:26

@deltaTheEnd: Itt nem egyénekel volt a baj. Egyénekként és kluboknál egyik argentin jobb,mint a másik. És jobb mint a német csapat több mint fele, esetleg. De a csapat összeállítása, a taktika hiánya az ami miatt a németek(az első komoly ellenfél, akivel argentina összekerült, és már nem volt elég a Maradona lelkesítése, taktika híján) a szart kiverték belőlük. Ehhez Messi profizmusának semmi köze nincs.

robot_ 2010.07.05. 07:24:32

@Senkifia:
Lionel Messi is tipikus virtuoz, mint brazil Ronaldo. Altalaban a Del-Amerikaiak virtuoz jatekosok, es ez azt jelenti, hogy - spanyolban van is szo erre a tipikus jatekosra - irja a jatekot es nem olvassa. Egy ilyen tipusu jatekost mindig ki lehet jatszani, amig nincs nala a labda. Ertsd igy: Ha cicaznak, mint zsoktak is edzesen, akkor Messi a legszarabb cica, de ha nala a labda, akkor a leheto legrosszabb ellenfel, de nem erossege hogy olvassa a jatekot. Ha veszel 2 atlagos valogatott szintu jatekost, le tudjak venni Messit a palyarol, jo, lehet hogy nem egy Malaga szintu jatekosrol beszelek. De egy nemet csapatban siman van 2 jatekos akik ha naluk a labda, mindig fognak olyan messze allni egymastol, es passzolni, hogy Messi nem ér a labdahoz, vagy csak nagyon ritkan. Ezt lathattuk. De azt azert kétlem hogy ennek koze lenne ahhoz hogy mennyire jo jatekos. Egyszeruen nem hagytak hogy kideruljon, ez az igazsag. Es avval is egyetertek, hogy nem olyan a csapat mogotte mint Barcelonaban. En még el is ismerem, hogy a nemetek 10-bol 9szer megnyerik ezt a meccset jelen allapotban, de ehhez tenyleg semmi koze Messihez. Ha 2szer ilyen jo lenne, akkor sem tudott volna mashogy jatszani, eppen ezert egyszer es mindenkorra:
A foci egy csapat jateka. Egyszeruen le kellene szokni arrol, hogy a media altal kiemelt jatekosokat istenitik, mert ennek mindeig ez a vege. Ugyanez volt Ronaldoval a francia dontoben, meg Ronaldinhorol is kiderult h megse isten, es elmondom, h Maradonanak is volt olyan 7 meccse h nem lott golt, es egyszeruen egy igazi csapat le tudta venni a palyarol. Focimeccset mindig jo csapat fog nyerni, az egyeni teljesitmenyek mindig lerombolhatoak, es ez igy szep, mert erositi azt hogy ez egy csapatsport. Ha valaki rajongani akar, akkor nezzen teniszt.

robot_ 2010.07.05. 07:36:00

@mirrmurrkandúr:
Szerintem olvasd el a
Varjúdombi mesék 2010.07.04. 17:19:16
bejegyzest, a felhasznalo eleg jol utanna jart, meg osszefoglalta a szarmazasokat. Szerintem azert pont Klose es Podolski eseten inkabb olyanrol beszelhetunk, mintha ide hazajonne egy erdelyi jatekos, es itthon jatszana, hogy a hasonlatodnal maradjak.

SPU 2010.07.05. 07:58:49

Kár az argentínokért. Főként azért,mert négy éve többet érdemeltek volna. A mostaniakért kevésbé kár, mert egyetlen meccsen sem játszottak igazán meggyőzően, csapatként. Taktika nélkül nem megy, az meg edző edző nélkül nehéz, de főként középpályán hiányoztak azok a bizonyos konstruktív palik. Egyáltalán: volt középpálya? Csatárok gyenge formában, Higuain melléfogás, Messi - szintén formán kívül - integrálása a csapatba nem sikerült, az a szerepkör, amit vártak tőle, nem neki való... Pedig bírtam volna, ha ezzel a kokszról frissen leakasztott, halálból n-szer visszahozott, elszabott érettségi öltönyös, komplett elmeháborodott, megalo- és egomán Maradonával nyernek. Mert nekem valahogy, alkalmasint éppen teméntelen hibája miatt, mégis nagyon szimpi ez a tag. És nagyon tudok drukkolni, hogy egy mission impossible sikerüljön. Most nem jött össze. Majd legközelebb.

Tegnap hallottam egy részeget, idősebb melós arc, már délre elérte a nirvánát, támasztotta a büfé pultját (vagy fordítva) és kitartóan szórakoztatta a menekülni nem tudó huszonéves eladó csajt. Így lamentált, láthatóan borongós hangulatban, ködös szemmel a távoli horizontot (valójában a fabódé oldalát) fürkészve: "Talán, ha lett volna a csapatban négy-öt olyan játékos, mint Messi..." Majd kis töprengés után hozzáfűzte: "Csak fél méterrel magasabbak."

- Mit lehet ehhez hozzáfűzni? Az év mondása, alighanem. :)

Anti-Journalist 2010.07.05. 08:38:53

En meg nemetkent irom neked es nem a panelbol masnak drukkolva, hogy Argentinat elpicsaztak nagyon csunyan!
Csunyabban mint az Angolokat.

Es persze,hogy Argentina kapott ki mivel a Nemetek nyertek.
Kifingattak ezeket a bohocokat ugyanugy mint 4 evvel ezelott.

Tehat nem ketszer nyert Nemet ellene,hanem te szavaiddal elve:
masodszor is elbuktak nemetek ellen:)

Pont ugyanugy ahogy a Spanyolok szopnak majd kedden!

Gyere vissza 2014-ben a del-amerikai amatorokkel ismet egy esesre!
En mar most varlak... whehehe,,, benak!

ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.07.05. 09:12:46

testvérem, a kultúra angyala oly szoros öleléssel szorította meg a lelkedet, hogy az írás ami ebből az érintésből fakadt tollad nyomán, majdhogynem könnyeket fakasztott szememből. kurvajó volt :)

Player 1 2010.07.05. 09:39:57

@garizim: Ez a ''mindegy, csak ne az nyerje, aki miatt nem a csapatom nyert'' hozzáállás a legszánalmasabb.Utálom az ilyet, remélem nem vagyok vele egyedül.

Player 1 2010.07.05. 10:09:42

@csef: Ilyen mélyre süllyedtetek?

Player 1 2010.07.05. 10:16:34

@EMU: Persze..Meg ha Neuer közben görcsöt kap, belenéz a Napba és hirtelen tüsszentenie kell, meg ha a 3 németnek kikötődik a cipőfűzője és egymásba gabalyodik, meg ha nem rossz a Jabulani, meg ha 10-en vannak a németek, meg ha a bíró kiállítja a kapust, meg ha tizenegyest ad...Jajj, fárasztó.

deltaTheEnd 2010.07.05. 11:29:13

Én egyáltalán nem tartom olyan súlyosnak ezt a vereséget.
Mondom, szerintem aki ellen NÉmetország megszerzi a vezetést az ki van végezve.(Talán Spanyolo. és Brazília kivétel, akiknek olyan technikás és top hátvédjeik vannak akiket egy az egyben se lehet megverni).

Legalább nem álltunk be bekkelni mint a kapott gól után a portugálok. MEgpróbáltuk, nyilván közben kinyiltunk, érkezett a gól. A többi meg már tökmindegy volt, sokszor elsütik a frázist hogy mindegy hány góllal kapunk ki, de menni kell előre hátha győzünk. HÁt ez most is igaz volt.

Amelett nem lehet elmenni viszont h Maradona hibázott a kései és rossz cserékkel, labdaszerzőket kellett volna behozni, akik futnak mint a gép és időben, illetve Messit fel kellett volna tolni Barca pozícióba.

Mindenesetre nem az Argentín válogatott a legjobb ezen a vb-n, sőt nem is a legjobb formában lévő, sőt nem is a legszerencsésebb. Ezek után csoda lett volna ha nyerünk.

Vamos, a Copát be kell gyűjteni addig maradhatna Dundiego.

wpet 2010.07.05. 11:36:16

Milyen srrektek a köpködni idejáró német fanok.
Nos: azoknak van igaza, akik a egységet hiányolták az arg. csapatból, az a németeknek megvolt hiánytalanul.( kiegészülve olyan remek egyéni teljesítményekkel, mint Özil, Müller, Schweinsteiger stb.)
Ha jól láttam, nem csak Messi nem villogott, hanem Rooney, C. Ronaldo, Kaká sem, de ettől egyikük sem lesz rosszabb játékos.
Löw jó edző, Maradona nem az.
Attól tartok, hogy Maradona bármilyen csapattal képes lett volna beégni.
Majd helyreállnak a dolgok idővel.

hosszú lépés 2010.07.05. 12:08:29

Hát szar látvány volt a szombat délután ez, tény.
Pont a németektől... Még akkor is, ha ez állítólag egy szimpatikus és jól játszó német válogatott. Nekem sosem lesz egy német válogatott szimpatikus de legyen ez az én bajom.
Argentína viszont tényleg arcul csapta magát és szurkolóit. Kíváncsi lettem volna a 3. és 4. gólnál azoknak a fejére akik kitalálták, hogy Maradona fasza lesz edzőnek. És tényleg nem kaptak észbe még akkor sem amikor kiment a vb-re védelem nélkül és egy fél középpályával.
Lesz melója az utódnak és azért azok akiket ebből a csapatból kár volt ilyen eszetlenül leégetni még 4 év múlva is nagy játékosok lesznek (ha nem nagyobbak) és akkor még bejöhet nekik az élet. Az ősi rivális otthonában...

Player 1 2010.07.05. 14:36:34

@hosszú lépés: Ha Hondurastól kaptok ki, jobb lett volna?:)

Valoda · http://nyelvmanias.blogspot.com 2010.07.05. 15:14:43

"Aki föl tudja írni egy rohadt, rohadt papírlapra azt, hogy mondjuk ZANETTI, CAMBIASSO, háténnemtudom."

Ott a pont.

garizim 2010.07.05. 15:38:13

@Player 1: Elég nagy tévedésben vagy. A németeket nem azért nem azért nem szeretem, mert elverték az argentinokat. Ez a győzelem teljesen megérdemelt volt, és jelenleg úgy tűnik ők a legjobbak. Sajnos.
De add már meg nekem a jogot, hogy ne szeressem a németeket. Akkor sem szeretném őket, ha Argentína nyert volna 6 góllal.
Jó lenne a bunkóságból egy kicsit visszavenni barátom...

garizim 2010.07.05. 15:47:00

@Player 1: Mellesleg, ha tudnál olvasni, ill. ha tudsz, akkor vennéd a fáradtságot az értelmezésre, akkor nem kötekednél, és nem szórakoznál itt az emberekkel. Nincs más dolgod, öreg?
Elég sokan leírtuk, hogy a legnagyobb felelős a magát istennek tekintő, kissebbségi érzéssel megvert, kábszeres sarlatán. (Aki mellesleg focistaként zseniális volt. - Neked aztán emlékezned kéne a '86-os Argentín-Németre...)
Azt pedig továbbra is állítom, hogy egy Löw képességű edzővel megverték volna a fritzeket. Ez az én véleményem. Neked lehet más. Senki nem erőszakolja rád.

Atomot Nekik! 2010.07.05. 17:57:27

Emu = fikázó TROLL! NE ETESSÜK!!!

El Emigrante 2010.07.05. 18:00:14

@Player 1:
Csatlakozom garizimhoz: akkor se fogom szeretni a németeket, ha SzivesBocsokat fognak játszatni a válogatottban és hattal vernek mindenkit. Teljesen lexarom, hogy egyáltalán kijutnak-e, vagy Argentínát (csakazért is, MINKET) verik-e meg, vagy Albániát, nem fogom szeretni őket és kész.
Aláírom, hogy fantasztikus focit játszanak és valószínüleg mindegyikük ad vért heti egyszer a Heim Pál-ban, de erre is teszek - remélem az Uruk megverik őket a bronzmeccsen:)

Anti-Journalist 2010.07.05. 18:05:37

@garizim:
Ne huzd fel magad ezeken a kamu- Argentinokon.

Szora sem erdemesek egyszeruen.Megakarjak v itatni itt a semmit mikozben bemagyarazza sajat maganak is ,hogy a Nemetek nem voltak jok, csak az Argentin volt gyenge !!! :))))))

Ez aztan roppant ertelmes meglatas:P)

Lewdaraltak oket egyszeruen a Nemetek, ugyanugy mint Angliat vagy Ausztraliat mar az elso meccsen.

A kokainbaronak meg sportember letere nem faszvastagsagu szivarral kellene jatszani agy agyat a palya szelen egy sportesemenyen.

Egy budos szaros kis torpe-szinesz aki mar semmire nem jo.

Majd amikor lelettek alazva meg verekedni is akart a bolha.
Ugyanolyan kis erthetetlen barom mint a hulladek csapata akik azon voltak felhaborodva ,hogy nem gol az ahol 4-en allnak lesen. :))
Bekellett volna engedniuk a bohocot a nemet szurkolokhoz, es jol szajbaverdesni a vuvuzellaval es csak utana letolni a torkan a kis fustolgo vakarcsnak!!!!

Don`t cry for me Argentiiiiiiiina!!!! wheheheheeee.... Deutschland ist Weltmeister!!!!!!!!!!!!!

Oleeee oleee ole oleeeeeeeeeeeeee!!!

mirrmurrkandúr 2010.07.05. 18:44:23

@robot_: Rosszul tudja. Klose és Podolski lengyel származásúak, nem németek. De mondjuk ilyen névvel, hogy Podolski ez fura is lenne... Özil is teljesen török, ugye legalább ezt nem akarod bizonygatni, h nem... egyébként most halt meg a nagymamája Isztambulban... meg hát nézzél rá:-)

No, de mindegy, ezen nem veszünk össze, a német válogatott színeiben játszanak mindannyian, a német himnusz szól mindannyiuknak, úgyhogy ebben az esetben a származásuk tekinthető másodlagosnak is valóban:-)

Egyébként a holnaputáni meccs nagyon necces. Nem biztos egyik csapat győzelme sem. Ha játékosállományról és játéktudásról van szó, akkor Spanyolországnak kell nyernie minden kétséget kizáróan. Tehát szerintem nincs még egy olyan válogatott, ahol konkrétan 23 szupersztárral jöttek volna el a VB-re. S tényleg, a létező legmagasabb kategóriás focisták: F. Torres, Villa, Fabregas, X. Alanso, Puyol, I. Casillas... hihetetlen csapat... viszont a VB-n mutatott teljesítmény, az aktuális forma és a tendenciák alapján egyértelműen a németeknek áll a zászló, meglátjuk, ki mennyire kapja össze magát erre a napra. Ha a spanyolok úgy játszanak, mint eddig, simán átgyalogol rajtuk a Nationalelf, ha viszont összejön nekik és valamelyik irgalmatlan játékosunknak elsül a lába, akkor Németország kikap, ha nem is akkora különbséggel, mint ellenkező előjellel. Meglátjuk, én szoros meccset tippelek, valaki vagy egy góllal, vagy 11-esekkel győz. Hogy ki, az majd szerdán kiderül. Abban ellenben biztos vagyok, hogy aki ezt a meccset megnyeri, az lesz a világbajnok. Mindenesetre arra fel kell készülniük a spanyoloknak, hogy Németország ellen nem lehet olyan szarul játszani, mint ahogy Argentína tette, mert az eredmény valami hasonló lesz. Én még adok egy utolsó esélyt a vonzalmaimnak és Spanyolországnak szurkolok, de ha kikapnak, az Isten sem menti meg a németeket, hogy nekik szurkoljak:-)

Meglátjuk:-)

pirosmate 2010.07.05. 19:09:36

Kedves steak/vörösbor kontra csülök/sör kollégák!

Jómagam egyik csapatnak sem szurkoltam, csupán egy jó meccsben bíztam. A véleményem így kevésbé szbjektív, mint a Tiétek, de talán ez nem is baj.

Argentínát rommá verték, ez tény. Ráadásul szép focival. Továbbá egy olyan csapat, akiktől korábban senki sem várt szép focit, sem négy közé jutást. Hogy miért? Szerintem nem kell hozzá szakedzői diploma: a németek a játék minden elemében jobbak voltak szombaton. Ennyi.

Azért ettől Germániában sem kell még seggre ülni, mert a bemutatott argentín produkciónál a spanyol védelem és kapus(!) lényegesen jobb.

A hollandokról nem is beszélve...

troger242 2010.07.05. 20:43:45

@Anti-Journalist:
te akkora senki vagy mint egy fatuskó!
A "drogos" lábanyomába sem érhetnél te tudatlan fasz.Szeretnél te ugy varázsolni a labdával mint Diego,de neked még ez sem adatott meg a tanyán.Maximum szart rugdostál gyerekkorodban,ha volt olyan.

Chiro2 2010.07.05. 21:50:49

@robot_: Érdekes, amit írsz. Egy megjegyzés: Maradona tudta írni a játékot, úgy mint soha senki azelőtt, és azóta talán csak Ronaldo. Viszont olvasni is tudta, de még hogyan! Amikor 90-ben törött lábbal ácsorogva végig a meccseket vitte be a csapatot néhány pörgetésével a döntőbe.

Most úgy látom, hogy egyszerűen mindenki azt várta, hogy kikapjanak az argentinok, csakhogy belerúghassanak Maradonába. pedig szerintem - bár nyilván nem egy iskolázott edző - nem csak egy bohóc. 1-0 után igenis sikerült olyant húznia, hogy megfogták a németek játékát, mezőnyfölénybe kerültek, és jó pár lövéssel eltalálták a német kaput. Azokból akár gól is lehetett volna. Mondhatni, érett az argentin gól 2-0-ig. Jó, utána összeomlottak, de az vesse rájuk az első követ...

Nem vitatom, lehet, hogy hiba volt Cambiassot otthon hagynia (a matuzsálem Zanettit valszeg kevés edző válogatta volna be - 2006-ban sem vitték ki), de hol van ő Ronaldinhohoz képest - még az összevetés is vicc - mégis sokkal kevesebben ekézték ezért Dungát. És összevetve Dungával: 0-1 után az argentin csapat meg tudott újulni, jól, veszélyesen játszottak. Mit csinált a nagy Dunga 1-1 után? Mit csináltal a brazilok? Elkezdték felbikázgatni a labdát, a legrosszabb norvég hagyományokat megszégyenítve. Edzőként a világbajnokságon Maradona sokkal jobban teljesített, mint Dunga.

robot_ 2010.07.05. 22:36:21

@Chiro2: Persze,
de nem nyalogattam en a Dungat se. Szerintem gondolkodni kell tudni meg rendkivul elhivatottnak kell lenni egy jo edzonek, legalabbis amit en latok az eddigi mintak alapjan. (nalam jo edzo a Mourinho, Fergusson, meg mondjuk Löw is)
Es kizartnak tartom hogy Maradona elhivatott edző lenne. Mint ahogy biztos vagyok, hogy Löw tudta, hogy Messit mivel lehet levenni, latszott is Messin hogy idegesiti hogy nem hagyjak megmozdulni, es inkabb arra celzok hogy vannak bizonyos, hogy mondjam.. jelek, amikbol kovetkeztetsz:
Szoval biztos h Löw nem ment veletlenre, es tudta h mit jatszanak az Argentinok, es tudta h az eddigiek miatt odafigyelnek Özil-re, es akkor direkt kevesebbet rakott rá az aznapi meccsre, es többet a Schweinsteiger gyerekre.
Es bejött neki, el is hiszem h nagyon sok videót megnézett mielőtt kitalálta mivel küldje pályára a csapatát.
De pl egy ilyen jelzes amibol kovetkeztetek, az is, hogy Maradona azt hitte hogy Müller labdaszedő, es nem akart vele egy asztalhoz leülni.
Persze most lehet azt mondani hogy ez kovetkeztetés csak, es hogy lehet hogy pont minden masik jatekost megfigyelt, es pont a Müller nem ugrott be neki, de szerintem egyszeruen nem foglalkozott azzal hogy a németek játékát hosszasan elemezze. Es szerintem ez nagy edzoi hiba, sőt az edzői alkalmatlanság bizonyiteka. Sose tudjuk meg hogy jo taktikat talalt-e volna ki, mert nem vegezte el sehogy se a munkajat szerintem. Nem eleg szeretgetni a jatekosokat. Es vegul:
Maradonanak 87 + hosszabbitas. Ennyi ideje volt. A Braziloknak csak egeszen kevés.

garizim 2010.07.05. 22:56:16

@Anti-Journalist: Szerintem félreértetted az írásom. Olvasd el még egyszer, és próbáld értelmezni. Én biztosan nem fogom elmagyarázni.

garizim 2010.07.05. 23:04:06

@Chiro2: Szia! Ebben sajnos nem értek egyet. A csoportot az argentinoknak akár edző nélkül is nyerniük kellett. Az első komolyabb ellenfélhez viszont már edző kellett volna, aki összerakja az egyértelműen jobb játékosokból álló argentinokat. Sajnos már Diego kinevezésénél mondtam barátaimnak, hogy még a kijutáskban sem vagyok biztos...
Dunga csapata egyérteműen jobb volt, mint Diegoé, az viszont tény, hogy az egyenlítő gól után összeomlottak. Ezzel együtt felhívom figyelmed, hogy csak egy góllal kaptak ki...
Ráadásul Dunga azonnal lemondott, Maradonánál uezt azóta csak várom...

El Emigrante 2010.07.06. 00:01:53

Itt azt írják, hogy a nép szereti: www.buenosairesherald.com/BreakingNews/View/38312

@Chiro2:
Azért ne felejtsük el, hogy Zanetti évek óta sikeresen helytáll az Interben (sok f*sszal kell együtt játszania, uh ne becsüljük le!:p) és szerintem igenis számított volna a rutinja. Legalábbis azt a színvonalat mint Jonas vagy Otamendi egy vasárnapi ebéd után is hozza.
Mascheranoban pozitívan csalódtam, mert egészen kitűnően tette a dolgát, bár én elviseltem volna ha Cambiasso vagy Bolatti besegít neki és nem 3 csatárral nyomjuk. Arról nem is beszélve, hogy Milito alig kapott lehetőséget, holott 2-0nál szerintem be kellett volna küldeni, de azonnal.
Ja, meg kell egy kapus...

Varjúdombi mesék 2010.07.06. 01:54:15

@mirrmurrkandúr: Annyira lengyelek,amennyire Petőfi szlovák és szerb,vagy amennyire Tőkés László román.Valóban Lengyelországban születtek,de mivel a nagyszülők,szülők német állampolgársághra jogosultak ,azon oknál fogva,hogy az egykori Német Birodalomban éltek ,megkapták.Lengyelül meccsen (Bayernben pl)beszélnek,hogy az ellenfél ne értse.Podolskiék a sziléziai dialektusú lengyelt beszélték otthon ,ezért az iskolában(két éves kora óta Németországban él) - nehezen tanult németül.Klosénak anyja lengyel,apja német.Podolskié szintén.A név meg nem jelent semmit.Én ismerek Brunnert,Müllert,Hornt,s mind magyar.A hasonlat jó volt:mint egy erdélyi vegyesházasság gyereke Magyarországra költözne.

Player 1 2010.07.06. 10:09:27

@mirrmurrkandúr: Vagy valaki 4 góllal győz..Valaki.. :) Legalábbis a torresádorok eddigi formáját elnézve nincs sok esélyük..2 nap alatt nem lehet jó csapatot csinálni a szar formában lévőkből.

Chiro2 2010.07.06. 15:43:37

@El Emigrante: Nem akarom én felmenteni Maradonát, csak az zavar, hogy kezdetektől fogva valami idiótának van beállítva, holott szerintem az argentin csapat játéka nem ezt mutatta. Mert azért nem igaz, hogy eddig csak kutyaütőkkel találkozott. Dél-Korea, Nigéria, Görögország, Mexikó nem kutyaütő társaság, sőt. Közel sem adja magát, hogy át kell rajtuk gázolni. (Egyetlen csapat van a VB-n, aki összességében erősebb gárdákat győzött le: Németország.) Világos, a németek ellen a helyes taktika az lett volna, ha 8 hentessel lezárját a saját térfelüket, elöl meg Milito vagy Messi (együtt, vagy egymást cserélve)csak beszerencsétlenkednek egy gólt. Igen, lehet, hogy ez célravezető lett volna. Persze, ki tudja, 2006-ban mintha éppen ezzel próbálkoztak volna az argentinok a németek ellen. Most mást akart Maradona, nem jött be, ennyi.

A vér nem válik vízzé, Maradona nem fog bekkelő csapatot összeállítani, ez a helyzet. Lehet ezért szeretni-nem szeretni, de ezért - na meg persze a Cambiasso-Zanetti csodaduó otthonhagyása miatt - kategorikusan lehülyézni tévedés. Capello, Lippi, Domenech és Dunga nagyságrendekkel rosszabb teljesítményt nyújtott a VB-n edzőként, mint Maradona.

robot_ 2010.07.06. 16:14:15

@Chiro2:
Maradona nem edzo. Masok olgoznak mogotte, 2 arc csinalja a taktikat, es azok szoktak mindig odarohangalni. Tobbszor is lehetett latni a VB-n ha figyeltel, hogy odarohangalnak hozza es mutogatnak neki h ki jojjon le meg ki fel.
Bocs, de nem kell vedeni. Nagy jatekos volt, de olyan kurvara buta exdrogos/drogos aggyal ami maradonanak van... persze hogy csak a seggfogdosas volt, meg a sok zsiros puszi....
nem tud az az ember semmit, es a hatterben dolgozok... hat ok vegulis lehet, de nekik is van hova fejlodni.
Az egyik ilyen segitoje az a csavo amugy, aki a golpasszt adta neki mikor vilagbajnokok lettek, asszem a negyeddontoben mikor az angolok ellen volt maradona nagy kezezese.
Na az a csavo lökte most ossze a taktikat, csak mondom mielott mindenki beleélvez a maradona-idillbe.

garizim 2010.07.06. 18:37:45

Carlos Bianchit argentin kapitánynak!

Chiro2 2010.07.06. 19:46:05

@robot_: Eddig az volt a baj, hogy milyen hülye, tudatlan edző Maradona. Erre leírtam, hogy szerintem az argentin válogatott játéka nem feltétlenül ezt mutatta. Erre most előállsz azzal, hogy nem is Maradona dolgozza ki a taktikát. Döntsétek már el, hogy miért cseszegetitek Maradonát!

robot_ 2010.07.06. 20:02:39

@Chiro2: Gyakorlatilag mindenért,
és praktikusan igazunk is van.
De ez borzalmas, es ugyse hiszed el.

Chiro2 2010.07.06. 20:09:47

@robot_: Én Maradonán nőttem fel ('82. óta követem a focit). A spanyol Mundialon ellenünk villantott először igazán nagyot. Alapjaiban változtatta meg a fociról alkotott elképzeléseimet.
Maradona nem volt nagy játékos. Maradona zseni, aki a sors szeszélye folytán focista lett. Egyébként tényleg egy iskolázatlan, dagadt drogos törpe. Én nem vagyok sem iskolázatlan (két diploma, doktori cím), sem drogos (azt a néhány rakétát már ne tekintsük annak), sem dagadt (80 kb), sem törpe (192 cm). A középszernek jólesik ilyesmivel vígasztalnia magát.

robot_ 2010.07.06. 22:44:22

@Chiro2: Ertem, de en tenyleg nem vitatom el amit jatekoskent elert, es akarhany diplomad van ezt biztos eszre vetted az eddig leirtakbol is. Nekem csak egy van, de ugy tudom 2010 van, es egy meccsen se lepett palyara Maradona. Szerintem most tenyleg az lenne az igazsagos, ha edzokent ertekelnenk, mert vegulis ha nem abban a pozicioban, hát másként nem léphetett volna most afrikaban a fűre. Es edzokent semmit nem tett a csapat sikereert. Ha szigoru vagyok meg azt sem mondhatom hogy megbukott. Nem dolgozott ki semmit, nem foglalkozott semmi érdemivel. Az ellenfel jatekosait gyakran nem is ismeri. Nyilvan nem nezte vegik tehat egyetlen meccsuket sem. De szerintem ezt most mar hagyjuk, en nem tudok az allaspontomon valtoztatni, lehet hoyg ez az en hibam.

Chiro2 2010.07.07. 11:12:19

@robot_: Dehogy érted. Ha úgy gondolod, hogy egy Veron, egy Palermo vagy bárki nem látta azt, amit te itt revelációként megfogalmazol, akkor nagyon ostoba embereknek gondolhatod őket, ha úgy rajongtak érte, ahogy láttuk. A Nagyság természetrajzáról némi ízelítőt ad Esterházy Péter: Utazás a tizenhatos mélyére.

robot_ 2010.07.07. 13:27:26

@Chiro2: De akkor szeirnted mi a konkluzio? Az hogy jol csinalta a dolgat? Vagy kevesbe kellett volna jo jatekosnak lennie? Szerinted mennyire lehetett volna jo jatekos, hogy még meg megmerjék tenni hogy a képébe vágják, hogy "Diego, te vagy a cár, de ide edző kell, érted? Ugy tehetsz sokat ha kimaradsz ebből."
Egyszerűen csak arról van szó hogy Maradonában - a te szemeddel nézve - van Nagyság, vagy legalábbis igy lehet érteni amit irtál. De ez csak egy vélemény, amit nem osztok. Maradjunk ennyiben.

Chiro2 2010.07.07. 13:57:49

@robot_: Vonja le mindenki maga a saját konklúzióját! Az én konklúzióm, hogy Maradona megoldotta az argentin válogatott mindenkori legnagyobb problémáját, a nagy sztárokból csapatot tudott formálni, élvezték a játékot, ráadásul nem is volt szükségük arra, hogy Messi vigye őket a hátán. Visszanézve bármelyik (mondjuk a 2002-es) argentinokat, az nem kis eredmény, amit kidobni az ablakon legalábbis meggondolandó. Nem vagyok szakember, de a csapat taktikájában nem láttam elképesztő hibákat, különösen nem olyanokat, ami miatt a VB elejétől Maradonát kiáltották ki a legrosszabb edzőnek. Persze, nem akarom edzőcsodának kikiáltani, de az őt ért kritikákat inkább a személyét mindig is övező rosszindulatnak, mintsem állítólagos baklövéseinek tudom be.

robot_ 2010.07.07. 14:14:57

@Chiro2: Jo, hat akkor vegyuk azt alapul, hogy azert itt megsem egy mitoszrol, meg nagysagrol, sőt, tulajdonkeppen semmilyen kezzelfoghatatlan dolgorol nincs szo:
Nekem az a bajom, hogy Maradona nem eleg okos ahhoz hogy elhagyja a "1el tobbet rúgunk mint amennyit kapunk" stílust. Ráadásul ha hozzávesszük, hogy nem is igazán ő, hanem segítői ragaszkodtak ehhez. Egyébként szintén a szöges ellentété láttam: Feszült játékosok játszottak a csapatában, és nem bíztak magukban, pedig csak a taktika volt rossz. Triviális hogy a 2002-es csapatot hozod, de miert nem a 2006-ost? Az - és hidd el ez igy van - egy jobb csapat volt. Jobb strategiaval, es a jatekosoknak volt mihez nyulniuk, tudtak hol a helyuk a palyan, meddig fussanak. Az az igazsag, hogy Maradona csapatabol ez hianyzott, joforman nem volt kozeppalya. Ez peladul egy nagyon nagy hianyossaga. Nem lehet egy csapatot elorol epiteni. Illetve lehet de csak az teszi, akinek ez az eredmeny is megfelel. Raadasul rontott a moralon, mert egy jatekosnal fontos az onbizalom, es itt feleslegesen rontotta le az egóját a jatekoskeretnek a sok vereseg. Ebből a bandából nagyon jó csapatot is lehetne csinalni, es gondold vegig hogy Paraguay milyen szépen játszott a spanyolok ellen, vagy Chile, letámadva, megfolytva az ellenfelet, és a saját támadojatekot eroltetve. Ezt mind argentin edzok ertek el. Azert ez kulonos, es hagyva minden ellenszenvet.
Ugyanis Mourinho legalabb ilyen ellenszenves, de nagyon sokra tartom, csak nem szivesen hallom a hangjat, meg amikor nagykepuskodik. De rendkivul jo a szakmajaban.
En konkluziom: Maradona miatt bukott el Argentina a VB-n, es akkor hozzateszem: nem azert mert dagadt vagy budos, hanem azert mert nem ert ahhoz amivel megbiztak.

garizim 2010.07.08. 00:51:01

@Player 1: Komám, nem állhatom meg. Borzasztóan el voltál szállva. Hol van a világbajnok német csapat?!

Player 1 2010.07.08. 10:19:17

@garizim: Német blogon már leírtam.Ez nem volt világbajnok német csapat, nem érdemeltek ezen az elődöntőn továbbjutást.A világbajnok csapat a negyeddöntőben volt.Talán Müllerrel támadóbb taktikát választottak volna.Őt pedig Messi sárgította be, pedig ő kezezett, még mielőtt egyáltalán Müllerhez ért volna a labda.

Chiro2 2010.07.17. 02:43:26

@robot_: Nem vitatkozom azzal, amit mondasz, nem vagyok szakértő. Csak az szúrt szemet, hogy ahhoz képest, amilyen rémes edzői baklövésekkel volt terhes a VB (Dunga és Domenech sárbuta válogatottja, Lippi és Capello totális csődje), Maradona esetleges hibáinak feltárásához sokkal mélyebb elemzésre van szükség.

Egyébként szerintem nem Maradona a sáros, a németeket csak a spanyolok voltak képesek megállítani, ki tudja Müllerrel vagy a jobb napot kifogó Kloséval szemben mire mentek volna.
süti beállítások módosítása